Har du fått ansvaret for å arrangere julebord til jobben, men du vet ikke helt hvor du skal starte? Frykt ikke! Her kommer tips til hva du må huske på for å arrangere det perfekte julebordet.

Husk at det aldri er for tidlig å begynne å planlegge julebordet, så kom i feststemning og begynn planleggingen nå.

Velg dato i god tid

Julen er ofte årets travleste periode for mange når det kommer til sosiale arrangementer, så kalenderen fylles fort opp. Send ut potensielle alternativer til dato rundt på kontoret for å få en oversikt over den foretrukne datoen. Husk at du ikke kan glede alle, så det er vanligvis best å følge flertallet når du velger dato. Vanligvis er torsdager og fredager mest populære, så vær tidlig ute for å unngå skuffelse.

For å sikre et godt oppmøte anbefaler vi å sende en «save the date»-e-post til alle så snart du har bestemt deg for en dato. På dette stadiet spiller det ingen rolle om du ikke vet noen detaljer om festen, det er viktigere å få så mange mennesker til arrangementet som mulig. Planlegg når du også skal sende formelle invitasjoner og RSVP-datoen.

Sett opp et budsjett

Størrelsen på budsjettet ditt vil ha en stor innvirkning på julebordet du arrangerer, og bestemmer alt fra mat og drikke, til underholdning og valg av sted. Det er svært nyttig for alle leverandører hvis du har en ide om budsjettet ditt før du ber om tilbud. Finn ut hvor mye penger du må bruke.

Velg lokale

Hvis julebordet ikke vil være i deres egne lokaler, begynn å undersøke potensielle lokaler og lag en kort liste over alternativer. Når du vurderer lokaler, ta hensyn til leiepris, kapasitet, tilgang (plassering, offentlig transport, parkeringsmuligheter, tilgang for funksjonshemmede). Tenk på hvordan rommet vil flyte; scener, dansegulv, audiovisuelt utstyr, bord, stoler og annet som er relevant. Hvis det skal lages mat på stedet, vurder størrelsen på kjøkkenet og kokemuligheter. Og husk, jo tidligere du bestiller lokalet, jo bedre – ikke overraskende bookes gode lokaler fort.

Catering, drikke og kostholdskrav

Hvis du arrangerer julebordet i dine egne lokaler eller et sted som ikke har en egen cateringfirma, må du undersøke cateringalternativene. Det er viktig å innhente allergier og annet som er relevant opp mot mat når gjestene bekrefter sitt oppmøte. Bestill også inn nok drikke – og husk å legge ved nok alkoholfrie alternativer.

Utstyr, møbler, tema og audiovisuelt (AV) utstyr

De fleste lokaler vil ha utstyr tilgjengelige internt eller ha avtalte foretrukne leverandører. Vi kan anbefale leverandører som vi jobber tett med; som alle er anerkjente og pålitelige leverandører til vår bransje.

Musikk og underholdning

Underholdningen på kvelden kan være en av de mest omtalte aspektene ved hele arrangementet og er noe som virkelig kan bidra til å bringe kolleger og kunder sammen. Velg underholdningen som passer ditt arrangement. Det er ingen mangel på alternativer her med populære ideer, inkludert liveartister som band, DJ-er, komikere, sirkusakt eller magikere.

Her kan vi hjelpe deg med å finne det som passer ditt arrangement. Trenger du en DJ eller artist til festen? Eller trenger du en komiker som kan få lattermusklene i gang? Eller vil du overraske gjestene dine med en flammesluker og fakir?

Uansett hva du trenger kan Bookd hjelpe deg. Vi har god erfaring med å finne underholdning til ulike eventer, og kan finne underholdning som passer budsjettet deres.

Vær tidlig ute, ettersom god underholdning er booket langt frem i tid.

Share this post